השבת הבנים הביתה

הבנים עדיין בעזה

במבצע צוק איתן שהתרחש ביולי 2014 נחטפו החיילים הדר גולדין ואורון שאול בידי החמאס ומוחזקים בעזה עד היום, חודשיים לאחר מכן בספטמבר אזרח ישראלי, פגוע נפש בשם אברה מנגיסטו חצה את הגבול לעזה ומאז נעלמו עקבותיו, קיימת המון דיס-אינפורמציה בידי הציבור ואנחנו כאן בכדי לענות על מספר שאלות נפוצות

  1. שאלה: המחיר עבור שחרור החללים יהיה מופרז- אנחנו נגד שחרור מחבלים.

תשובה: הפתרון אינו חייב להיות שחרור מחבלים. אפשר וניתן להוריד את תשלום המחיר להבאת החיילים וישנם  אינספור דרכי השפעה וכלים כדי ללחוץ על החמאס.

מדינת ישראל אינה משתמשת במנופי לחץ על החמאס כמו: המשך החזקת גופות אנשי חמאס הנמצאים בידינו, שימוש בכלים משפטיים דוגמת חוק הלב"חים (לוחמים בלתי חוקיים) המאפשר החזקת מחבלים מסוכנים בכפוף לחוות דעת של השב"כ, הפסקת שחרור מחבלים, מעצרים מינהליים, עצירת סחורות המועברות לרצועה, הפסקה של העברת הכסף הקאטרי  ועוד.

"כל שיקום של עזה ושידרוג הרצועה מותנה בהבאת החיילים" נאמר ע"י ביבי בסיום מבצע צוק איתן. בפועל, ביבי אינו מיישם את ההתחייבות.

 

  1. שאלה: מדינת ישראל בוודאי עושה הרבה מאחורי הקלעים

תשובה: מדינת ישראל מחמיצה שוב ושוב את ההזדמנות להשיב את החיילים. המדינה הפרה את התחייבותה שלא לצאת מהרצועה בסוף מבצע צוק איתן ללא החיילים, המדינה התעלמה מסוגיית החיילים בעת כריתת ההסכם עם תורכיה לאחר פרשת המרמרה, המדינה משמשת בכל חודש צינור להעברת כספים מנסיכות קטאר לידי החמאס, המדינה מאפשרת סיוע הומינטרי לתושבי עזה ואיננה מתנה את הסיוע בדרישה הומניטרית מקבילה להשבת החייליים.

 

  1. שאלה: עדיף להיות בשקט כדי לא להעלות את המחיר:

תשובה: זו מדיניות  שלא הוכיחה את עצמה. משפחות החיילים שתקו ונתנו אמון במשך שנה וחצי בהנהגת המדינה מתוך אמונה שהמדינה אשר שלחה את החיילים תגלה אחריות ותשיבם. אלא שהנהגת המדינה קשובה לקולות העולים מן הציבור ולדעת הקהל השפעה מכרעת ולכן יש להשמיע קול. לכל אחד ואחת יש בן, אח, בן זוג או אב המשרתים בצה"ל ומסכנים את חייהם, רק ערבות הדדית וקריאה משותפת להשבת החיילים תוביל לשינוי המדיניות.

 

  1. שאלה: אם היתה לוויה ויש חלקת קבר אז על מה בדיוק נלחמים?

תשובה:  אין מחלוקת שהחללים נמצאים בידי חמאס ולמודיעין הישראלי כלים וידע עליהם. עריכת הלוויה וציון הקבר מקורם בהחלטה ערכית של משפחת גולדין היודעת כי הדר נמצא בידי חמאס אולם בחרה שלא לספק תמונת ניצחון לחמאס בסיום מבצע צוק איתן, ולהסכים להכיר בהדר כחלל.

 

  1. שאלה: מדובר בגופות, עדיף להשקיע מאמץ ב2 האזרחים שאולי הם בחיים.

תשובה: האזרחים בוודאי חשובים ויש לדאוג להביא גם אותם אבל למדינת ישראל אחריות כלפי מי ששלחה לקרב ולא שב ממנו. מדינה המפקירה את חלליה תאבד את זכותה המוסרית לשלוח את חייליה להילחם את מלחמותיה.  כל חייל היוצא לקרב חייב לדעת שמדינת ישראל תעשה הכל כדי להשיבו חי או מת. החברה הישראלית ערבה לחייליה היוצאים להגן עליה. זוהי חובה מהמעלה הראשונה הן מבחינה הלכתית (בדומה לדרך בה נהגו בגופות שאול ובניו) והן מבחינה ערכית ומוסרית.

 

לא מפסיקים עד להשבת הבנים

 

להצטרפות למטה המאבק להשבת הבנים, כנסו לדף הפייבוק או שלחו הודעה ל-0506659173

F- הבנים עדיין בעזה- משיבים את הבנים

פרטי
המארגנים